Ganz-MÁVAG dízel motorvonatok

 

SNCFT

KTM

GALÉRIA

 

Iker sínbusz

Ganz-MÁVAG-Ikarus sínbusz személyszállító jármű kisforgalmú, kis tengelyterhelésű vasúti mellékvonalakra lett tervezve. A sínbusz ikerjármű, mely a Ganz-MÁVAG által gyártott futóműből és főkeretből, és az Ikarus által a főkeretre gyártott busz szekrényből áll. A jármű hajtott és nem hajtott részből áll, a két rész között félállandó kapcsolattal. A sínbusznak van egy három egységes változata, mely két hajtott és egy motor nélküli köztes részből áll.

A sínbusz hajtásrendszerét a főkeret alá építették. A fekvő dízelmotor mindkét rész hajtott kerékpárját a kapcsolt végek alatt hidraulikus hajtásházon keresztül hajtja.. Kardántengelyes áthajtás a részek meghajtott kerékpárjai között van.

Az utastér 2. osztályú, buszülésekkel van berendezve, de opcionálisan bármilyen más üléselrendezés is lehetséges. A belső részek kényszerszellőzésűek és légfűtöttek. A fűtést olajégős fűtőberendezés valósítja meg, mely a főkeret alá van szerelve. Az utastér légkondicionálóval is felszerelhető. A légkondicionálót a tetőre építjük, a nem motoros rész főkerete alá szerelt segédüzemi dízel áramfejlesztő látja el villamos energiával.

A futóművek nem tartalmaznak kopó vagy elhasználódó alkatrészeket, és kiemelkedő futásjósággal rendelkeznek. A futómű kialakítása lehetővé teszi, hogy a kerékpárok beálljanak a pályaívekbe, így csökkentve a nyomkarimakopást. A villamos vezérlőrendszer lehetővé teszi több sínbusz együttes üzemét.

A Ganz-MÁVAG-Ikarus sínbusz-rendszer sikeres bemutatón és tartóssági vizsgálaton ment keresztül, és a Maláj Vasút (KTM) különböző vonalain 1985-1986-ban, több, mint 180.000 km-t tett meg.

 
Műszaki jellemzők
Nyomtáv 1000 mm / 1435 mm
Tengelyelrendezés 1-B-1
Dízelmotor típusa Cummins NTA855R
Motor teljesítménye 250 kW
Erőátviteli rendszer hidromechanikus
Hajtómű típusa Twin Disc TAC22-130
Legnagyobb sebesség 100 km/h
Ütközők közötti hossz 25400 mm
Ülőhelyek száma 86
Szolgálati súly 32 t
Legnagyobb tengelyterhelés 12,5 t
Első szállítás 1983